Anul 1976 este cel in care s-a nascut unul dintre cei care avea sa devina unul dintre cei mai inovativi si de succes antreprenori ai onlineului romanesc.

Se numea Mugur Frunzetti, si se nascuse intr-o familie de artisti, de unde avea sa invete dragostea pentru frumos, si sa dezvolte o sensibilitatea aparte pentru tot ceea ce se numea cultura si arta.

A avut norocul sa urmeze in liceu bucurestean de renume, la prima clasa de informatica infiintata in tara, acolo unde si-a pus bazele cunostiintelor care mai tarziu aveau sa ii aduca succesul.

In timpul facultatii, aveau sa apara germenii primei sale afaceri , Periplus Service Company, care avea ca obiect de activitate samplingul si direct mail, o firma inovativa pentru acele timpuri in care piata de profil era o totala necunoscuta in tara noastra.

Au urmat studiile efectuate in America de Nord, unde Mugur a terminat un MBA in finante internationale.

In aceasta perioada a avut oportunitatea de a lucra intr-una dintre marile companii de asigurari prezente pe piata nord americana, numita Sara Mercur, unde a indeplinit functia de director de vanzari. Acolo a intrat in contact cu tehnicile si tacticile de negociere, exersand arta vanzarilor, lucru de care s-a folosit din plin in perioada cand s-a intors in Romania. Tot in acele momente s-a decis sa isi urmeze vocatia de antreprenor, in detrimentul celei de angajat.

Odata intors in Romania, Mugur a intrat intr-o librarie britanica, acolo unde a putut gasi surse de inspiratie pentru ceea ce avea sa urmeze. Neavand bani, a facut la un nivel instinctiv ceea ce acum este cunoscut ca si fenomenul “Seedmoney”: a cautat un investitor pentru afacerile sale.

Avand antreprenoriatul “in sange”, tanarul antreprenor avea multiple idei de afaceri, in diverse domenii, toata insa localizate intr-un mediu atipic pentru Romania acelor vremuri: cel digital. A inceput cu o serie de siteuri in diverse domenii, a continuat cu un magazine online, iar apoi a deshis una dintre afacerile inovatoare in acele momente, o florarie online.

Succesul, in viziunea lui Mugur, are trei cauze: o pozitionare clara pe piata, comunicarea corecta si clara a acestei pozitii, si onorarea tuturor angajamentelor luata fata de clienti.

Pe baza acestor principii, Floria online urma sa devina una dintre afacerile de success in digital. Principiul era simplu: o florarie deschisa tot timpul, cu o oferta bogata de produse (buchete si aranjamente florale deosebite), de unde comanda era facuta cu un simplu click, si florile erau livrate in maxim doua ore de la data comenzii.

Odata deschisa prima florarie, s-a trecut la o promovare masiva prin intermediul Google Mobile display si social media, s-a facut o targetare de 1 km in jurul acesteia,  urmate de o harta . Comanda era foarte simpla, se facea prin intermediul unui soft foarte usor de utilizat, iar finalizarea acesteia se facea printr-un simplu sms gen “trimite comanda”.

Echipa era foarte atent aleasa, respectand niste criterii foarte stricte (cunostiinte it, abilitati de comunicare si relationare cu clientii, abilitati de marketing).  In etapa de maxima extindere, Floria avand un numar de 10 angajati.

Plaja de clienti atingea in premiera, pe langa piata interna, si pe cea externa.

Oricine din lume putea comanda acum un buchet de flori.Oferta Floriei era abundenta, pornind de la buchete simple, pana la aranjamente florale in ton cu ultimele tendinte ale pietei, purtand semnatura unor designer florali renumiti. Au fost cazuri in care compania a umplut nu numai brate cu flori, ci si camere intregi.

Media de pret per comanda se cifra in jur de 200 – 250 lei, dar in cazul comenzilor speciale aceasta putand ajunge la 3000 lei.

Odata cu ajungerea la maturitatea afacerii, Mugur a facut un pas in spate, si a vandut afacerea catre Zurich Broker. In acea perioada, Floria ajunsese la 25% cota de piata, avand in perspectiva in urmatorii cinci ani 50% cota de piata, iar cifra de afaceri ajunsese la 1 milion de euro .

Desi a aluat acesta decizie cu foarte mare greutate, fiind afacerea sa de suflet, Mugur a vandut compania catre cei pe care i-a simtit ca pot duce afacerea pe calea pornita de el, pastrand viziunea sa in dezvoltarea acesteia.

Cu o parte din suma obtinuta, antreprenorul a ales sa isi puna in practica o idee mai veche , tot la nivelul pietei digitale. Ideea a pornit de la observatia referitoare la rata de conversie a magazinelor online, care in Romania este in jur de 1%. Cu alte cuvinte, 99 de vizitatori ai unui site care face comert electronic in Romania merg mai departe, si numai unul dintre ei va deveni client. Practic, in acest moment, magazinele online nu fac business (neputandu-si acoperi costurile operationale), fac numai trafic pe site.

In opinia lui Mugur acest lucru provine in mare partea din cauza strategiei de promovare online aleasa gresit. Clientul este pur si simplu agresat de multitudinea de sms-uri, mailuri, bannere, cu care este asaltat din toate partile.  Singura cale de succes in acest bombardament mediatic il reprezinta o comunicare personalizata pentru fiecare client in parte. Asa a aparut Retargeting, o aplicatie destinata tuturor magazinelor online. Aplicatia monitorizeaza activitatea si comportamentul fiecarui vizitator online, si , cu ajutorul unor algoritmi proprii, creeaza niste triggere care sunt trimise inapoi catre clienti cu mesaje personalizate. Aceste mesaje sunt trimise direct pe site, sub forma de pop-upuri, prin mail sau prin sms.

De exemplu, daca un client achitioneaza un smart tv, aplicatia revine cu un e-mail catre acesta,  caruia ii sugereaza o tastatura . Astfel, avem un client multumit, si o dublare a vanzarilor.

Implementarea dureaza foarte putin, iar efectele sunt aproape imediate, clientul fiind abordat in timp real. Ca si costuri initiale, acestea nu exista pentru client, aplicatia percepand un comision din vanzarile suplimentare realizate cu ajutorul acesteia.

Aplicatia a ajuns la varianta a treia, si la un numar de 400 de clienti, carora rata de conversie le-a crescut de patru sau cinci ori.

Compania a incheiat peste 630 de parteneriate, acoperind integral piata est europeana, asociindu-se cu nume cu greutate in aceasta zona: Shoper, Shopmania, Seliton