Piata farmaceutica, ca si alte sectoare, a trebuit sa se adapteze la o noua realitate digitala datorita progreselor tehnologice continue. Pentru a face acest lucru, ei trebuie sa dezvolte noi strategii de marketing pentru a obtine rezultate mai bune intr-un mediu din ce in ce mai globalizat si competitiv. Aici explicam ce este marketingul farmaceutic. Un sector cu multe restrictii si limitari atunci cand vine vorba de produse legate de sanatate. 

Ce este marketingul farmaceutic online?

Marketingul farmaceutic este un sector specializat care urmareste sa asigure ca produsele farmaceutice nu ajung doar la pacientii care au nevoie de ele, ci si la orice unitate care ofera servicii si produse de sanatate precum centre de sanatate, spitale si cabinete medicale, printre altele. Toate sunt actiuni de marketing in jurul produselor din sectorul sanatatii, de la ape de gura la produse de infrumusetare sau aspirina. 

Marketingul farmaceutic este esential pentru a vinde medicamente pe piata concurentiala in care traim, intrucat producatorii se lupta sa isi pozitioneze produsele si sa devina cele mai prescrise de specialistii din sectorul farmaceutic. Pentru a face acest lucru, trebuie luate in considerare strategii pentru ca producatorii sa isi poata face publicitate si promova produsele. Marketingul farmaceutic serveste la stabilirea unui lant catre toate tipurile de clienti si la definirea bazelor care permit infiintarea retelelor de distributie la nivel regional pentru comerciantii cu amanuntul din breasla. 

In ciuda tuturor restrictiilor pe care le are marketingul farmaceutic, in fiecare zi gasim mii de oameni care vorbesc deschis despre bolile si medicamentele lor pe forumuri sau pe retelele de socializare. Aceasta actiune poate fi considerata tehnici de marketing care ocolesc toate restrictiile, prin urmare, utilizatorii care raspandesc informatii despre aceasta, precum si companiile farmaceutice insesi, ar putea fi penalizati. 

Cum sa faci campanii de marketing farmaceutic online?

Exista mai multe canale de promovare online a unui produs farmaceutic, mai jos recomand urmatoarele:

1 # Marketing de continut farmaceutic

Marketingul farmaceutic atrage potentiali consumatori cu continut valoros. Crearea unui blog bun ne poate ajuta sa atragem public potential. A avea un site web responsive si o platforma de comert electronic buna, insotita de un blog cu continut valoros, va ajuta la impactul pozitiv asupra vizibilitatii marcii dvs. 

2 # Retele sociale

Retelele sociale sunt cele mai puternice canale de comunicare pentru afaceri. Unul dintre avantajele retelelor sociale este imediata lor si capacitatea de actualizare. Datorita acestora, consumatorii pot fi informati in orice moment si pot pune intrebari pe care le au despre un drog sau ce sa faca daca ceva doare. In acest fel, pot obtine solutii rapid si eficient. In plus, efectuarea unei analize aprofundate a nevoilor consumatorilor poate ajuta la focalizarea adecvata a strategiei de marketing online.

3# Publicitate platita

Publicitatea platita poate fi de mare ajutor atunci cand incepi, de exemplu, Google Adwords sau reteaua de display, iar anunturile sociale pot ajuta la cresterea vizibilitatii insotite de marketing de continut si retele sociale. In ciuda existentei unor reglementari care stabilesc limite privind publicitatea medicamentelor de utilizare si interzicerea publicitatii medicamentelor fara autorizatie de comercializare, continutul publicitatii trebuie sa respecte fisa tehnica a medicamentului si sa promoveze utilizarea rationala a acestuia. si nu in mod inselator.

4 # Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail si buletinele informative sunt instrumente foarte valoroase pentru a fi in contact permanent cu consumatorii. Dar pentru aceasta trebuie analizate profilurile potentialilor consumatori, precum factorii demografici, varsta, sexul, nevoile, obiceiurile etc., pentru a le transmite doar acelor consumatori care sunt cu adevarat interesati de ceea ce se ofera. Este interesant sa creezi un flux de lucru care sa gestioneze trimiterea de informatii si unde se vorbeste de la cele mai generice la produsele si serviciile tale. 

Cele mai bune strategii de marketing farmaceutic

#1 Consultatii online la serviciul farmaceutic

Tehnologiile de interactiune digitala deschid o noua lume pentru marketingul farmaceutic OTC, permitand conversatii pe mai multe canale intre medici si pacienti. Pacientii incep sa foloseasca portaluri orientate catre pacient pentru dosarele lor medicale sau pentru a putea comunica cu medicul lor si, de asemenea, aplicatii mobile pentru ca pacientii sa discute cu alti utilizatori despre bolile lor. 

#2 Targuri si evenimente

Organizarea de evenimente este intotdeauna o oportunitate de a reuni profesionistii si cei interesati de lumea sanatatii. In plus, permite ca produsele si serviciile companiilor farmaceutice sa fie cunoscute unui numar mare de oameni. 

# 3 Analiza datelor

Industria farmaceutica are in posesia sa o cantitate mare de informatii legate de sanatate. Puterea Big Data ar putea ajuta la imbunatatirea strategiilor de generare de continut pentru tinta, la analiza conversatiilor care au loc pe internet si la extinderea cunostintelor de piata prin examinarea profilurilor utilizatorilor si vizualizarea a ceea ce solicita acestia si ce pareri au. Analiza datelor ofera oportunitati excelente de a crea valoare.

#4 Site-ul web

Facandu-i usor navigarea utilizatorului si unde poate gasi tot ceea ce cauta, il va face sa devina un client fidel al marcii sau produsului. O pagina web nu poate functiona fara linkuri catre retelele sociale, materiale vizuale precum fotografii, videoclipuri, printre altele. 

#5 SEO 

Realizarea unei bune strategii SEO este foarte importanta. Cautarea cuvantului cheie al tuturor articolelor tale si a sti cum sa le pozitionezi in Google presupune munca, dar da si rezultate foarte bune. 

Daca implementati strategii bune, veti putea:

  • Capturati mai multi clienti
  • Construieste o comunitate si adepti
  • Retea de aliante pentru a oferi servicii de suport
  • Dezvoltarea planurilor de comercializare si vanzare a terapiilor specializate
  • Dezvoltati functii de vanzari si marketing adecvate pentru viitor si o organizatie de afaceri bazata pe cunostinte
  • Reflectati bine misiunea, viziunea si valorile
  • Creati culturi care sunt potrivite pentru comercializarea pachetelor specializate de ingrijire a sanatatii
  • Promovati crearea de strategii astfel incat producatorii sa isi poata face publicitate produselor

Tehnici de marketing pentru a face diferenta in sectorul farmaceutic

#1 Pacient activ

Utilizatorii sunt din ce in ce mai capabili sa caute informatii despre ceea ce ii intereseaza despre sanatate, de la sfaturi de frumusete pana la afectiuni minore. Din acest motiv, informatiile disponibile oricarui utilizator trebuie sa fie corecte. Pacientii doresc calitate si informatii care sunt riguroase si usor de inteles.

#2 Relatie profesionala

Modul de relationare cu profesionistul trebuie schimbat: telemedicina este la ordinea zilei, daca o indoiala poate fi rezolvata fara a pleca de acasa prin canale noi precum apelurile video.

#3 Eficienta in management

Este necesara eficientizarea consultatiilor, computerizarea rezultatelor si ca medicii, dintr-un singur clic, sa aiba deja intregul istoric al pacientului. 

#4 Transmiterea cunostintelor

Informatiile privind sanatatea trebuie tratate cu prudenta deoarece sanatatea utilizatorului este in joc. Acesta trebuie sa fie sustinut de profesionistii din domeniul sanatatii si bine verificat de alti experti.

#5 Aplicatii

Acestea cresc in mod semnificativ pe masura ce accelereaza consultatiile, programarile sau imbunatateste organizarea actiunilor zilnice de bunastare, cum ar fi calendarele pentru calcularea ciclului menstrual sau aplicatiile de nutritie.

Sectorul farmaceutic, tocmai prin marea sa responsabilitate sociala, este una dintre disciplinele care are nevoie de profesionisti bine calificati pentru a realiza promovarea produselor si serviciilor in randul publicului sau. Amintiti-va ca vorbim despre produse care au legatura cu sanatatea, nu este un joc. De aceea, marketingul farmaceutic este responsabil si angajat.