Comertul electronic este un sector tanar si uneori nu avem profiluri profesionale clar definite pe care le necesita. Faptul ca comertul electronic cuprinde atat de multe domenii diferite face si mai dificila definirea abilitatilor specifice pe care trebuie sa le aiba un director de comert electronic. In continuare, va explicam cum sa fiti Manager de comert electronic.

Pentru a face un pic de lumina asupra acestei probleme, vom enumera principalele calitati pe care trebuie sa le aiba un manager de comert electronic pentru a conduce o companie de comert electronic de succes.

Ce este un manager de comert electronic?

Managerul eCommerce este responsabil pentru gestionarea proiectului de comert electronic, intelegerea si controlul procesului de vanzare online de la inceput pana la sfarsit. Ar fi director deoarece trebuie sa aiba o viziune globala asupra a ceea ce se intampla pentru a intelege si controla intregul proces al comertului electronic in toate fazele sale. 

Unul dintre obiectivele principale ale eCommerce Manager este obtinerea celui mai bun ROI posibil. Acest lucru necesita cunoastere globala a sectorului si, de asemenea, a instrumentelor existente. Cu alte cuvinte, aceasta persoana trebuie sa fie capabila sa conceapa o strategie si sa implementeze un plan pentru a atrage, retine si converti. 

Ce functii indeplineste Managerul eCommerce?

Managerul de comert electronic indeplineste urmatoarele functii :

    • Trebuie sa cunosti perfect cumparatorul.
    • Gestionati vanzarile directe si indirecte prin portaluri de comert electronic si Market Places.
  • Gestionati canalul de conversie.
    • Definiti KPI-urile sau obiectivele pe care doriti sa le atingeti.
    • Monitorizarea indicilor si a KPI-urilor obtinute prin Analytics.
    • Gestionati CMS-ul prin cunostinte de baza despre HTML .
    • Gestionati campanii de vanzari directe cu SEM.
    • Crearea de continut pe baza cuvintelor cheie, prin urmare, se ocupa de pozitionarea SEO.
    • Gestioneaza retelele sociale ale companiei.
    • Efectueaza campanii de e-mail sau de remarketing.
    • Dezvoltati programe de afiliere , relatii cu furnizorii si partenerii.
    • Proiecteaza si executa o strategie de branding.
  • Organizati logistica.
  • Realizati o strategie SEO pentru a pozitiona magazinul online in principalele motoare de cautare.

Capacitatile si abilitatile pe care managerii de comert electronic ar trebui sa le aiba

Capacitate organizatorica si de management

Este clar ca un director, indiferent de sector, are nevoie de mari abilitati organizatorice. Cu toate acestea, managerul eCommerce in special trebuie sa controleze toate fazele afacerii. Capacitatea de a obtine o viziune globala asupra a ceea ce se intampla este esentiala daca dorim sa intelegem si sa controlam intregul proces al comertului electronic in diversitatea fazelor sale.

Cunostinte de piata si abilitati de negociere

Daca dorim sa reducem costurile cat mai mult pentru a creste marja de profit, va fi esential sa negociem cu furnizorii pentru a realiza cele mai bune oferte posibile. Pentru aceasta, este important sa avem o buna cunoastere a sectorului si a diferitilor furnizori la care ne putem adresa. Abia atunci putem alege cea mai buna varianta oferita de piata.

Cunostinte de tehnologie si logistica

Structura logistica a unui e-commerce poate deveni principalul sau avantaj competitiv. De aceea, directorul comertului electronic va avea nevoie de cunostinte profunde in managementul lantului sau de aprovizionare . In acelasi timp, va profita de toate progresele tehnologice pentru a asigura un Supply Chain complet optimizat . Astfel, datorita implementarii software-ului de logistica, vom putea sincroniza diferitele inventare ale lantului, oferind informatii unificate si actualizate in timp real tuturor agentilor implicati in acesta.

Conducere

Un eCommerce Manager trebuie sa priveasca si in interior, catre echipa de profesionisti pe care o gestioneaza zilnic. Ca manager, va trebui sa demonstrezi calitati de lider , stabilind obiective si conducand intreaga echipa in aceeasi directie. Abilitatile de motivatie, empatie si altele vor fi cruciale in aceasta sarcina.

Capacitate analitica

Cand vorbim de vanzari online, totul poate fi masurat. O buna gestionare a analizei web ne va permite sa masuram traficul platformei noastre, sursele sale, rata de conversie a acesteia si o serie de alti indicatori. Acest lucru ne va permite sa intelegem mai bine comportamentul utilizatorilor nostri pentru a-l ghida catre obiectivul nostru.