Intotdeauna ne dorim ce e mai bun pentru noi, dar oare stim mereu care este acel ceva? Pentru a avea o experienta placuta cu “cel mai bun”, cred ca ar trebui gandit ca cel mai potrivit pentru tine, la momentul respectiv, si nu neaparat ca cel mai bine cotat la modul general.

Povestea e simpla: tineri viitori proaspat casatoriti cauta o locatie pentru luna de miere. Cum nu se pune problema de o vacanta de o luna, ci doar de o saptamana, vor un colt de paradis unde totul sa fie perfect de la inceput pana la sfarsit. Aleg o destinatie exotica – o insula insorita in mijlocul Oceanului Atlantic – si un hotel de 5 stele, ocupand un loc fruntas in clasamentul hotelurilor din acea zona. Toate bune si frumoase pana aici, nu? Ce poate sa nu mearga bine cand au ales “cel mai bun”?

Ei bine…multe! Sa le luam pe rand.

Dupa 7 ore de zbor si una de mers cu autocarul de la aeroport la hotel, tot ce ne doream era sa luam cartela, sa facem un dus si sa-l intalnim pe Mos Ene cat mai repede. Dar nici vorba de asa ceva. Birocratia e direct proportianala cu numarul de stele! Formulare de completat, explicatii peste explicatii pentru fiecare hartie primita ce urma sa fie folosita in alt fel plus un receptioner la fel de scortos ca un majordom englez. Foarte politicos, nimic de comentat, dar parca am fi preferat sa fim intampinati de o fata prietenoasa si zambitoare.

A doua zi, dis de dimineata, am mers la unul dintre restaurantele hotelului sa servim micul dejun. Am fost intampinati de un ospatar la fel de scortos ca si domnul de la receptie. La fel de politicos, se invartea non-stop prin jurul nostru. Sa va aduc cafea sau ceai? Ma scuzati, sa va iau farfuria ca sa puteti trece la felul urmator. Aveti nevoie de scrumiera? Imediat. Poate nu vi se pare nimic neplacut, dar pentru mine e destul de stresant sa nu am liniste cand mananc si sa ma simt in permanenta sub stricta supraveghere.

Dupa micul dejun am revenit in camera unde am aruncat un ochi pe toate hartiile primite cu o seara inainte la receptie. Printre ele am gasit un formular in care eram intrebati daca e ok sa ni se schimbe asternutul si prosoapele cu o frecventa mai mica, din motive eco. Cum sunt pro-eco stuff dau sa bifez frecventa cea mai mica. Huh? Cum? Schimbarea prosoapelor zilnic si a asternuturilor la doua zile e frecventa mica? Atunci frecventa normala care este? De doua ori pe zi prosoapele si asternuturile in fiecare zi? Ooook.

Termin de parcurs hartiile, ne pregatim pentru piscina si o pornim agale inspre curtea inverzita a hotelului. Priveliste placuta, zi insorita, numai buna pentru plaja. Hmm..parca batranica aia se uita ciudat la mine. Ma analizez rapid de sus pana jos sa vad daca e ceva in neregula. Hainele la locul lor, mai mult decat decente, nu merg pe trei carari, coada bine prinsa. Ok, poate mi s-a parut. Mai facem doi pasi, alta doamna in varsta ma priveste insistent. Il intreb pe Bogdan daca totul e ok. Imi raspunde ca da. Ajungem la piscina unde constatam ca 90% dintre oaspetii hotelului au peste 50 de ani. Si, da, nu mi s-a parut mie ca se uita ciudat. Chiar se uitau ciudat si au continuat sa o faca in fiecare zi.

Totul a culminat intr-o seara cand ne-am intors din nordul insulei, incarcati cu plase de la shopping. Parcam si dam sa intram in hotel. Apare tipul de la paza si ne cere sa-i aratam cartela de la camera. Nu prea avem fata de hotel de cinci stele plin de pensionari, nu-i asa? Intr-adevar. Nu o sa vezi oameni de acea varsta imbracati in blugi si tricouri!

Nu neg ca sederea la acest hotel a avut si parti bune.

In prima seara, cand am reusit sa ajungem in camera, am fost intampinati cu sampanie, capsuni in ciocolata si petale de trandafiri pe pat si in baie.

In fiecare dimineata, cand menajera ne face ordine in camera, nu uita sa ne lase bomboane de ciocolata pe pat.

La micul dejun gasim in fiecare dimineata alte delicatese. Un rasfat culinar, ce mai!

Curtea hotelului, pe langa o piscina incalzita si una cu o cascada artificiala, contine si un jacuzzi maricel cu apa calda. A, si sa nu uit unul dintre lucrurile care m-a surprins placut: la piscina, in locul de unde iti iei prosoape au o biblioteca in aer liber. Pe langa reviste si ziare, gasesti romane in 3 sau 4 limbi.

Cert e ca, stiind tot ce stiu acum, daca as putea da timpul inapoi, nu as mai face aceeasi alegere. E intr-adevar unul dintre cele mai bune hoteluri din Tenerife, dar cu siguranta nu este cel mai potrivit pentru noi, asa cum suntem acum. Nu zic ca e prea bun pentru noi, ci total nepotrivit pentru nevoile noastre actuale. Asa ca va sfatuiesc si pe voi sa va ganditi de doua ori inainte sa alegeti un hotel sau altul, o locatie sau alta.Incercati sa vedeti dincolo de numarul de stele si renume!