Daca vrei sa gatesti ceva de sezon foarte gustos, fa un drum  pana la piata si cumpara mazare noua. Poti prepara din bobitele verzi supa, soteuri sau chiar salate cu gust dulceag, care te vor umple de energie, datorita continutului ridicat de vitamina B si de fier din mazare.

La tigaie, cu unt si  pastrama

Ingrediente pentru 4 portii: 500 g boabe de mazare noua, 250 g  pastra­ma de porc, 50 g unt, sare, patru oua fierte, cateva frunze de  patrunjel.

Mod de preparare: se fierbe mazarea in apa cu putina sare, iar cand  devine frageda se scurge de apa. Se topeste untul intr-o tigaie din teflon si se  pune la prajit in el, cateva minute, pastrama taiata cubulete. Se adauga mazarea si se mai lasa pe foc doua-trei minute, amestecand continuu, ca sa nu se  li­peasca. Fiecare portie  se serveste cu un ou fiert taiat in doua si  cu frunze de patrunjel.

Salata de  paste cu sunca  si  pesmet

Ingrediente: 500 g paste (tuburi sau melci), 300 g mazare noua, 300 g sunca de Praga, 50 g pesmet, 100 g maioneza, sare, piper, trei linguri de ulei  de masline.

Mod de preparare: se fierb pastele in apa cu putina sare si cu doua linguri de ulei, apoi se scurg de apa si se lasa sa se raceasca. Mazarea se  fierbe, de asemenea, cam 15 minute, apoi se pune intr-o sita. Intr-un castron  incapator se amesteca pastele cu mazarea, sunca taiata marunt si maioneza, apoi  se pune sare si piper dupa gust. Pesmetul se pu­ne la prajit intr-o lingura de ulei si se lasa pana se rumenes­te. Se adauga cate o lingurita de pesmet  peste fiecare portie, direct in farfurie.

Supa cu crutoane

Ingrediente: 500 g de boabe de mazare noua, doi morcovi, o telina potrivita, doua cepe, doi dovlecei, doi ardei verzi, o legatura de patrunjel, un  cartof, trei linguri de ulei de masline, sare, piper alb, crutoane, 50 g unt.

Mod de preparare: se pun la fiert cam 30 de minute telina, morcovii si  ceapa intr-o oala de trei litri, cu o lingurita de sare, apoi se adauga mazarea,  dovleceii, ardeii, cartofii si patrunjelul.