Practicarea posturii cobra va va ajuta sa va intariti si sa va intindeti spatele. La randul sau, va ajuta la reducerea tensiunii cervicale cauzate de stres. Aflati beneficiile sale si cum sa o faceti corect.

Poza bhujangasana sau cobra este una dintre asanele de baza ale yoga . Aceasta consta in a face o ridicare a coloanei vertebrale pentru a intinde muschii abdomenului si, astfel, a alungi si intari spatele. Da, atata timp cat se face corect.

Ideea, asa cum spune si numele, este de a simula o cobra care se ridica incet de la pamant. Aceasta ipostaza, ca toate posturile de yoga, urmareste sa atinga echilibrul intre corp si minte. Va spunem care sunt principalele sale beneficii si cum sa efectuati miscarea in mod corect.

Yoga se bazeaza pe teoria si practica hinduismului, motiv pentru care cauta un echilibru intre pamantesc si spiritual. In aceasta cultura, animalele fac parte din perfectiunea lumii, de aceea posturile lor poarta nume precum cainele, pisica, cobra, printre altele.

In Hatha Yoga sau yoga dinamica se executa salutul la soare, o rutina dinamica care permite corpului sa fie energizat. In timpul executarii salutului catre soare, postura cobra va fi o miscare de tranzitie intre o asana si alta.

Aceasta postura este cunoscuta si sub denumirea de caine 2 si indiferent cat de avansat esti in practica; Aceasta postura va fi mereu prezenta in rutina si este valabila atat pentru incepatori, cat si pentru experti. In executarea posturii nu se lucreaza doar alinierea spatelui, ci miscarea implica si alte parti ale corpului.

Care sunt principalele sale beneficii?

Aceasta postura este una dintre cele mai comune in yoga si urmareste sa exerseze partea superioara a corpului, desi in timp vei observa ca incepi sa observi si cum functioneaza fesierii si bicepsul femural. Potrivit unei publicatii a Centrului Shwaasa Yoga , acestea sunt principalele sale beneficii.

Ajuta la ameliorarea durerilor de sciatica

Sciatica este termenul folosit pentru a se referi la durerea care se extinde de-a lungul nervului sciatic, de la coloana vertebrala la unul sau ambele picioare. Pozitia cobrei ajuta la intinderea vertebrelor, a soldurilor si la ameliorarea disconfortului care este generat in aceasta zona a corpului din cauza impactului.

Creste puterea si flexibilitatea

Cobra este una dintre cele mai bune pozitii de yoga pentru a-ti intinde coloana vertebrala in mod natural. Acest lucru nu numai ca ajuta la intarirea muschilor feselor, coapselor si umerilor, dar ofera si mai multa flexibilitate acestei parti a corpului.

Ajuta la ameliorarea durerilor de spate

Daca petreci mult timp stand si aplecat, este foarte normal ca spatele sa sufere si sa inceapa sa te doara. Un alt beneficiu al posturii cobra este ca va ajuta sa va intindeti umerii si pieptul si elibereaza tensiunea din partea superioara a corpului. Deci, daca suferi de aceasta problema, acest exercitiu ar putea fi solutia.

Intareste capacitatea pulmonara

Pe masura ce iti ridici pieptul, cavitatea toracica se deschide, ceea ce ajuta plamanii sa se extinda si sa se umple cu oxigen. Acest lucru ar putea fi benefic in atenuarea simptomelor unor afectiuni de sanatate, cum ar fi astmul si alergiile respiratorii. De asemenea, puteti stimula extinderea diafragmei prin exercitii de respiratie profunda.

Cum sa faci pozitia cobra?

Primul lucru pe care ar trebui sa-l faci inainte de a efectua aceasta ipostaza este sa te relaxezi. Bhujangasana este o postura simplu de executat, trebuie doar sa urmezi pasii pe care ii detaliem mai jos. Amintiti-va ca respiratia este foarte importanta, precum si o buna aliniere a corpului.

  • Pentru inceput, intinde-te pe burta sau pe burta.
  • Apoi, stati cu fruntea sprijinita pe podea si cu picioarele intinse. Tine-ti genunchii fermi si picioarele indreptate, lovind varfurile pamantului.
  • Opriti-va palma spre regiunea pelviana.
  • Inspirati si apasati in pamant cu palmele ferme. Trebuie sa deschideti degetele pentru a mentine stabilitatea corpului.
  • Apoi inspirati si ridicati-va incet trunchiul. Pubisul trebuie sa ramana in contact cu solul. Tineti pozitia cu greutatea pe picioare si palme.
  • Contractati perineul, fesele si coapsele pentru stabilitate. Acest lucru va va impiedica sa tremurati in timp ce efectuati pozitia.
  • Respira adanc si apoi ridica capul privind in sus la tavan.
  • Apoi, tineti pozitia cobra timp de 20 de secunde. Tineti-va respiratia cateva secunde si expirati.
  • Indoaie coatele si coboara bratele pe covoras. Apoi puneti trunchiul pe pamant.
  • In cele din urma, intinde-te din nou in pozitia initiala, respira si relaxeaza-ti corpul.

In cele din urma, merita sa ne amintim ca cobra iti intareste corpul si atunci cand este combinata cu exercitii de respiratie va fi, de asemenea, benefica pentru relaxare si controlul mintii. Cu aceasta postura vei simti vitalitate si vei oferi bunastare corpului tau. Totusi, retineti ca nu este recomandat femeilor insarcinate sau persoanelor cu leziuni la spate.