Dieta cu iaurt este un plan alimentar echilibrat cu multe beneficii pentru greutate si sanatatea digestiva fara deficiente si fara a-ti pune in pericol starea de bine.

Dieta cu iaurt este un plan alimentar echilibrat care nu se bazeaza doar pe consumul acestui produs lactat. Desi exista planuri „minune” cu acelasi nume, mai jos va propunem un model echilibrat care da rezultate mai bune fara a va expune sanatatea.

Iaurtul natural (fara zahar) este un aliment hranitor si recomandat pentru a completa dieta si a avea grija de sanatatea organismului. Pe langa faptul ca furnizeaza calciu pentru oase, contine probiotice sau „culturi vii” care repopuleaza microbiota intestinala pentru o mai buna sanatate digestiva.

Pe de alta parte, este un ingredient foarte versatil care poate fi incorporat in multe feluri in dieta. Desi idealul este sa-l iei in stare naturala, poate fi si inlocuitorul unor sosuri si sosuri pentru felurile principale.

Beneficiile dietei cu iaurt

Exista multe motive pentru a opta pentru dieta cu iaurt ca alternativa pentru a slabi mai usor. In primul rand, propune un plan alimentar variat si sigur, deoarece combina ingrediente pentru a satisface toate cerintele nutritionale ale organismului.

Pe de alta parte, scade numarul de calorii consumate pe zi. Cu toate acestea, nu devine hipocalorica sau extrema.

Deoarece iaurtul are un efect de satiere prelungit, ar putea  ajuta la prevenirea si atenuarea anxietatii legate de alimentatie si de „gustarile” respective. De asemenea, consumul de iaurt la mijlocul diminetii sau la mijlocul dupa-amiezii ar fi inlocuitorul perfect pentru alte alimente mai putin sanatoase.

In mod similar, acest aliment este o sursa importanta de vitamine din complexul B, calciu, magneziu si aminoacizi esentiali a caror asimilare protejeaza diverse functii vitale. Adica ajuta la  reglarea sistemului nervos, la ingrijirea oaselor si la protejarea sanatatii musculare.

Printre altele, acidul sau lactic regleaza pH-ul intestinal si favorizeaza cresterea bacteriilor „bune” care intaresc sistemul imunitar. Prin urmare, aceasta dieta este perfecta pentru cresterea apararii si promovarea ameliorarii unor infectii.

Caracteristicile dietei cu iaurt

In dieta cu iaurt, se propune completarea unui plan alimentar echilibrat cu mai multe portii din acest produs lactat. Cel mai bine este sa adaugati 2 iaurturi pe zi si sa folositi moderat alte portii pentru imbracat sau gatit.

In aceasta perioada trebuie alese ingrediente cu continut scazut de calorii, care sa raspunda nevoilor de nutrienti ale organismului. De asemenea, ar trebui excluse sursele de zaharuri adaugate, carbohidrati simpli si grasimi saturate.

Alimente permise

  • Branzeturi cu continut scazut de grasimi.
  • Nuci si seminte.
  • Fructe si legume proaspete.
  • Carne slaba si peste.
  • Cereale integrale si leguminoase.
  • Ulei de masline.

Alimente nerecomandate

  • Produse de patiserie.
  • Carnati.
  • carne rosie
  • Fast food.
  • Cartofi prajiti si  gustari  la pachet.
  • Bauturi industriale (ape aromate, ceaiuri, bauturi racoritoare etc.).
  • Produse alimentare industriale (gustari, paine, dulciuri, produse de patiserie etc.).

Alte consideratii

Adaugarea de iaurt simplu la retete, desert sau ca gustare este o alegere care te poate ajuta sa slabesti. In afara de a fi insotit de alte alimente sanatoase, acest gest trebuie completat cu alte obiceiuri pozitive.

  • Mananca cinci mese pe zi: pentru unii oameni poate fi recomandabil sa manance trei mese principale si doua gustari (miezul diminetii si mijlocul dupa-amiezii).
  • Mancati incet, mestecati bine mancarea si faceti acest lucru intr-un mediu relaxat (fara distrageri de atentie si fara alte activitati care va distrag atentia).
  • Ideal este sa consumi multa apa pe tot parcursul zilei: intre 6 si 8 pahare.
  • De asemenea, evitati prajit, aluat si pane. In schimb, utilizati metode de gatit la cuptor, la abur sau la fiert.
  • Mentineti un stil de viata activ si efectuati un anumit tip de exercitii fizice zilnic. De asemenea, este important sa te odihnesti suficient de ore si sa stai departe de stres.

Meniuri recomandate pentru dieta cu iaurt

Meniurile pe care vi le propunem mai jos pentru a urma dieta cu iaurt sunt exemple simple de cum sa urmati acest plan. Cu toate acestea, fiecare este liber sa varieze mesele principale cu alimentele sanatoase pe care le prefera.

Optiuni de mic dejun

  • 1 pahar de iaurt natural, paine prajita cu sunca de curcan si fructe la alegere.
  • 2 felii de paine cu dulceata, o jumatate de cana de iaurt natural si o portie de mar.
  • 1 cana de infuzie de plante, doua paine prajita din cereale integrale cu avocado si un iaurt natural.

Mijlocul diminetii

  • ½ cana de iaurt natural cu o mana de nuci (aproximativ 20 sau 30 de grame).
  • Salata de fructe stropita cu iaurt.
  • Smoothie natural cu iaurt cu fructe de padure rosii.

Optiunile de pranz

  • Un bol de salata verde cu sos de iaurt si piept de pui taiat cubulete.
  • File de pui servit cu o salata de iaurt cu castraveti si telina.
  • Mancare de paste integrale cu sos de iaurt si bastoane de crab.

Gustare de dupa amiaza

  • Un pahar de iaurt cu o portie de ciocolata neagra.
  • O jumatate de bol de capsuni cu iaurt simplu.
  • iaurt inghetat
  • Iaurt natural cu seminte de chia.

Optiunile alimentare

  • Portie de peste copt, legume la abur si portie de paine integrala cu iaurt.
  • Omleta frantuzeasca cu trei felii de curcan si doua felii de ananas cu iaurt.
  • Ole omleta cu ciuperci si creveti si un bol de fructe cu iaurt.

Cum sa alegi un iaurt potrivit

Dupa cum am vazut, iaurtul este un aliment sanatos si o optiune buna de inclus intr-o dieta care ajuta la slabit. Dar dintre toate optiunile care pot fi alese, nu toate sunt potrivite.

Iaurtul natural fara zahar adaugat este, fara indoiala, cea mai buna alegere. Vorbim despre iaurtul traditional care are printre ingrediente lapte si fermenti lactati.

Alte optiuni bune de lactate includ chefir, iaurt grecesc si skyr. Aceste ultime doua contin mai multe proteine ​​decat iaurtul simplu. Acum, in toate cazurile este important sa o alegeti pe cea naturala si fara zahar adaugat.

Aceasta ultima evaluare este remarcabila deoarece, astazi, toate produsele lactate sanatoase au versiuni care nu sunt atat de sanatoase. Din acest motiv, o grija deosebita trebuie avuta la produsele „fara”, cu fructe, seminte sau cereale in compozitie.

Multe dintre ele contin destul de putin sau o cantitate mare de zahar adaugat sau de indulcitori, al caror exces a fost legat de o posibila crestere in greutate si riscul de obezitate.

Pe de alta parte, se pare ca nu este atat de relevant sa alegi intre iaurt degresat si integral. Unele date arata ca consumul acestora din urma nu are legatura cu cresterea in greutate si ca sunt pozitive si in curele de slabit. Ar fi mai mult o chestiune de alegere personala.

Adaugati iaurt in dieta dvs. pentru a va ajuta sa pierdeti in greutate

Incerci sa slabesti si nu stii cum sa incepi? Opteaza pentru dieta cu iaurt. Dupa cum puteti vedea, este un plan usor de urmat, care nu implica reducerea multa a aportului alimentar. Desigur, de indata ce le-ai terminat, continua sa mananci sanatos ca sa nu te ingrasi inapoi.